واحد موتوری
سازمان موتوری شهرداری اراک از جمله سازمان های شهرداری اراک بود که در سال ۱۳۹۵ طی مصوب ادغام سازمانها ی شهرداریهای کشور، با سازمان عمران و سازمان بهسازی و نوسازی ادغام و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تاسیس گردید.
این واحد وظیفه تامین وسایل نقلیه و ماشین الات مناطق و سایر سازمان های شهرداری اراک را بر عهده دارد. تعدا پرسنل واحد موتوری ۱۱۴نفر می باشد که شامل: پرسنل اداری، رانندگان ماشین الات و تعمیرکاران ماشین الات هستند. این واحد دارای تعمیرگاه سبک و سنگین ،باتری سازی، آپاراتی ،تراشکاری، و … می باشد. از جمله ماشین الات فعال واحد موتوری: کامیون برف روب تیغه دار، کامیون کمپرسی تک ، کامیون کمپرسی جفت ، بیل مکانیکی زنجیری، بیل بکهو، گریدر، مینی لودر، لودر برف روب، نمک پاش مکانیزه، برف روب و نمک پاش مکانیزه، بلدوزر، غلطک راه سازی، قیر پاش، بابکت، تانکر سوخت، تراکتور، جرثقیل، آسفالت تراش، تانکر آب، فینیشر …. می باشند که در در سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۷۴۶۱۳ ساعت فعالیت داشته اند.
فعالیت های واحد موتوری سازمان عمران و بازآفرینی
- حمل آسفالت توسط کمپرسی از کارخانه به محل پخش در معابر
- موج گیری آسفالت معابر توسط دستگاه آسفالت تراش
- قیر پاشی و آسفالت معابری
- بارگیری و حمل نخاله های سطح شهر به مرکز دفن توسط بیل بکهو و کمپرسی
- انجام عملیات راه سازی از جمله خاکبرداری، ریختن لایه ساب بیس، بیس ، تسطیح ، رگلاژ و کوبش و….، توسط بلدوزر، غلطک ،کمپرسی، تانکر آب،و …..
- لایروبی رودخانه شهر
لیست ماشین آلات | ||||
ردیف | دسته | تعداد | نوع | تعداد |
۱ | سبک | ۶۵ | سواری | ۲۲ |
وانت | ۴۳ | |||
۲ | نیمه سنگین و کامیون | ۶۸ | مینی بوس | ۱ |
خاور کمپرسی | ۳ | |||
تانکر حمل سوخت خاور | ۱ | |||
تانکر حمل سوخت گازوییل | ۱ | |||
خاور جرثقیل سه تن | ۲ | |||
جرثقیل ده تن | ۱ | |||
بازوغلطان | ۲ | |||
کشنده | ۳ | |||
کمپرسی تک | ۱۸ | |||
کمپرسی جفت | ۳۶ | |||
۳ | سنگین و راه سازی | ۵۴ | غلطکهای CG آسفالت | ۵ |
غلطک آسفالت مکانیزه | ۸ | |||
غلطک زیرسازی | ۵ | |||
مینی لودر | ۴ | |||
فینیشر | ۳ | |||
لودر | ۱۱ | |||
گریدر | ۵ | |||
بیل بکهو | ۶ | |||
تراکتور | ۲ | |||
بیل مکانیکی لاستیکی | ۱ | |||
بیل مکانیکی زنجیری | ۲ | |||
بلدوزر | ۲ |
اقدامات انجام شده در واحد موتوری
۱- تهیه اسناد مناقصه جهت اورهال ۱۰ بنز نورث به مبلغ ۷ میلیارد تومان
۲- تهیه اسناد خرید دو کشنده به مبلغ ۸.۶ میلیارد تومان و تاریخ بازگشایی ۱ مرداد
۳- برنامه ریزی دقیق در خصوص اورهال ۷ دستگاه (دو بیل بکهو، دو باب کت، دو جرثقیل، یک غلطک پاچه بزی) تا ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱ که تاکنون یک دستگاه باب کت از این ۷ دستگاه اورهال گردید.
۴- تعمیر دستگاه ویترگن به مبلغ ۷۰ میلیون تومان
۵- تهیه پیش نویس قرارداد با شرکت هپکو و ارسال آن به شورا به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان
۶- برآورد تعمیرات کلیه ماشین آلات معیوب به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان و منتظر متمم بودجه